utorok 9. decembra 2014

Keď chcete mať naozaj krásne vlasy!

Návšteva trichologičky 




Ahojte!
Všetky už musíte poznať môj vlasový problém - rýchlo mastiace sa, suché vlasy, navyše ma svrbela pokožka hlavy, takže som si ju stále škrábala(JA). Už dávnejšie, som počula o trichologií od LILI(Ďakujem tým, čo vyhrabávali, že je chlap alebo neviem čo! Mne by to bolo úplne jedno, hlavne, že dávala super tipy na produkty/akcie/miesta). Potom to spomenula ešte Petra na jej blogu a stále viac mi to vŕtalo hlavou. Nakoniec, po lete strávenom pri mori, som sa rozhodla trichologičku navštíviť. Keďže chodím do školy v Brne, najviac sa mi oplatilo ísť sem. I keď by som bola rada vyskúšala aj Prahu. Trichológ je doktor na vlasy. 


Do salónu som nabehla pekne narýchlo - zavolala som, kedy sa môžem objednať a pani Beránková mi povedala, že je tam aj teraz a má medzeru ak mám čas. Takže som tam prišla po fitku bez umývania vlasov -aby videla, čo mám všetko na hlave. Chvíľku sme sa rozprávali a pýtala sa ma, otázky ako : Ako často si umývam vlasy, aké prípravky používam, ako často pijem, čo všetko jedávam, a aké si myslím, že mám problémy s vlasmi. Tak som jej všetko odpovedala. Hlavne o tom rýchlom mastení. Ona ma hneď vyviedla z omylu! Mastné vlasy sú vtedy, keď sa začnú mastiť do 48 hodín. Inak sú to vlasy normálne. Potom zobrala kamerku, ktorá zväčší vlasy, aby sme sa pozreli, čo všetko na tej pokožke mám. 



Tá vec v oranžovom krúžku je mazotok. Našli sme len jeden, za celý čas, čo sme sa pozerali. Teda ja som nemala vytrénované oko a pani Eva ma upozornila len na tento. Mazotok vo vlasoch nie je žiadne zlo. Na vlasovej pokožke potrebujete mať prirodzenú vrstvu mazu, aby vlasy boli vyživené. Problém je vtedy, keď ho dráždite vysušujúcimi šampónmi. Ja mastné vlasy jednoducho nemám. To bolo vidieť z kamerky. Takže celé toto trápenie som si spôsobovala SAMA! To malo za následok svrbenie pokožky.  Tú som si škrabala a našli sme malé ložisko, kde som mala naozaj do krvi rozškrabanú kožu. Tu ma upozornila, že zatiaľ sa to nezanieslo, ale ak by som s tým pokračovala mohlo by sa stať, že si tam zanesiem nejakú baktériu a môže nastať problém. Ďalej mi vysvetlila, že mám veľmi veľa nových vlasov ale tým, že ich nosím upnuté v gumičke sa mi vyťahajú a vypadnú, alebo zlomia. Že v mieste, kde nosím gumičku je vidieť poškodenie vlasov. Našťastie ma trošku povzbudil fakt, že vlasy sú celkovo zdravé a po pár malých zásahoch budú aj krásne. Že ľudia chodia s oveľa väčšími problémami. 



Potom mi podľa výsledku naniesla na vlasovú pokožku masku z rašeliny, do ktorej pridala pre vylepšenie séra a kolagén. A začali sme sa rozprávať. Najskôr mi predstavila výrobky, odporučila mi šampóny a potom prišla na rad aj moja otázky týkajúca sa silikónov. Jej názor bol taký, že pokiaľ ten šampón nemá na prvých miestach silikóny ale jeden dva niekde na konci, tak je to v poriadku. Pretože tie silikóny pomáhajú fungovať látkam v šampóne. Samozrejme nie som chemik, ani biológ, takže neviem to potvrdiť alebo vyvrátiť. Ak by tu bol niekto, kto o tom vie viac, veľmi rada si o tom prečítam v komentoch. 


Nakoniec mi pani Eva dala pár odporúčaní. Čo najmenej nosiť gumičku, aby sa nelámali vlasy - ideálne je nosiť štipec alebo tú gumičku alá telefónny drátik. Vlasy by sa mali vyfénovať, aby na vlasovej pokožke neostávala voda, ktorá ich vysúša. Takisto nenosiť turban, pretože ten napomáha sparovaniu vlasovej pokožky. Potom mi vlasy od rašeliny umyla a naniesla šampóny, kondicionér, kolagén a masku. Nakoniec mi ich vyfúkala. Musím povedať, že vlasy som mala prvýkrát po veeeeľmi dlhej dobe ako zrkadlo. Naozaj sa krásne leskli, mala som pocit, že keď na mňa zasvieti slnko, budem hádzať prasiatka!


Vlasy som mala NAOZAJ čisté, nesvrbela ma pokožka a bola som veľmi spokojná. Kúpila som si teda tú konečnú masku a šampón proti vypadávaniu vlasov. Doma som už mala tabletky proti vypadávaniu vlasov. Takže som začala s ozdravením vlasov naozaj vo veľkom. Po asi týždni som išla k mojej kaderníčke, ktorá hneď ako som prišla mi povedala, že konečne mám zdravé vlasy! Že ich mám fakt príjemné na dotyk. Som šťastím bez seba. Teraz po asi dvoch mediach od kúry, cítim, že by som si ju mohla zopakovať. Pokožka ma svrbí stále - dávam za vinu brnenskej vode( polku pohára vypiješ, druhú doješ-je strašne chlórová a vysušuje mi nielen vlasy ale aj telovú pokožku. Napríklad ruky mi vysušila tak, že mi mierne popraskali!). Vlasy padajú menej. Snažím sa nenosiť gumičku a vlasová pokožka už tak nebolieva. Celkovo kúru hodnotím ako veľmi prínosnú, pretože som si prestala vysušovať vlasy a konečne nevyzerajú ako chemlon. Myslím, že keď si ich teraz aj nafarbím už nebudem mať taký problém s vysušenými vlasmi. O ostatných výrobkoch vám napíšem v druhej časti o šampóne, maske a tabletkách. Kúru odporúčam všetkým, ktorí si myslia, že majú problém s vlasmi. Odborník vám môže vysvetliť, že ste niečo robili zle(ako ja), že vám niečo chýba a keď to napravíte/doplníte vyhnete sa problémom. V konečnom dôsledku aj ušetríte, pretože taktika pokus-omyl nie je zrovna najlacnejšia. 

Počuli ste o "vlasovom doktorovi"?
Navštívili ste trichológa?

2 komentáre:

  1. Zajímavý článek, vlasy vypadají na fotce opravdu krásně, hezky oživeně. Já tohle vůbec neřeším, jako vlasy, prostě si je umyji co 2 dny a tím moje péče končí:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej vtedy som mala naozaj krásne, teraz by sa to hodilo znova :) No ty máš super vlasy, ale ja sa musím snažiť :D

      Odstrániť