nedeľa 16. februára 2014

Doplňujete stravu?

Panthenol 40 mg, Colafit, Das Gesunde Plus Multivitamín pre deti




Ahojte!
Doplnky výživy sú zaujímavá vecička. Môžu vám v zime pomôcť doplniť vitamíny, zachrániť padajúce vlasy, zceliť lámavé nechty alebo milión iných možností v pilulke. Som posledné tri mesiace jedla pár zázrakov.
A ako mi pomohli?



Moje vlasy mali vždy fázy padania, nepadania. Použila som veľa prípravkov : od doktorky alpicort, forcapyl, biosil a jediná, ktorá mi naozaj pomohla bola Bioderma. Lenže tá je drahá. Za cenu mesačného balenia som mala Panthenol na tri mesiace. Potom mi zázračne prestali padať tak na rok dva vlasy a nič som nepoužívala. Lenže moje vlasy si veľa vytrpeli a boli oranžové, blonďavé, červené poloblonďavé, hnedé, tmavohnedé, tmavohnedé s červeným melírom...Farbila som sa každý mesiac a vždy to boli brutálne zmeny, pretože ja mám rada výrazné veci. Takže moje vlasy boli taký chemloník. Už ich asi 7 mesiacov ozdravujem. Teda spravila som im jednu zlobu a to bolo ombré. Ale obhajujem sa tým, že to bolo iba na končeky. Už mám skoro na celej dĺžke svoje nikdy nefarbené vlasy a nateraz som veľmi spokojná(nateraz a u mňa je nateraz tak mesiac). No čo sa mi stalo, že mi začali strašne padať, tak, že si to všimla aj kaderníčka. Tak som to chcela riešiť. Panthenol mi odporučila kamarátka s tým, že z neho mala hustejšie vlasy a menej sa jej mastili. Čo by bol pre mňa doublewin. Kúpila som si 3 balenia po 30 tabliet, nech môžem pozorovať naozaj dlhodobejšie výsledky. Užívala som ich naozaj pravidelne i keď sa niekedy stalo, že som si ich dala až po jedle. Ale väčšinou pred jedlom 15 minút. Vlasy sa mi začali mastiť ešte viac a padať neprestali. Po troch mesiacoch necítim žiadnu výraznú zmenu, preto prestávam jesť tieto tabletky. Mám ešte jeden tromf v rukáve ale ten je v stále vo fáze testovania. 




Prípravok na kolená používam už dva mesiace. Pri kúpe mi lekárnička odporučila, že keď chcem vidieť a hlavne cítiť výsledky, mám ho používať dva mesiace. Kolená ma bolievajú hlavne, keď idem dole strmým kopcom, alebo keď si mám čupnúť. Asi po mesiaci som išla do hory narazila na veľmi strmý kopec, pripravila sa na bolesť a išla dole, ale musím uznať, že ma nič nebolelo! Samozrejme nemám kolená úplne vyliečené ale cítim sa lepšie. Jedná sa o čistý kryštalický kolagén vo forme kociek, ktoré treba jesť 15 minút pred raňajkami. Niektorí ľudia ho používajú aj pri cvičení(hlavne chlapi), aby si nepoškodili kĺby veľkými váhami. Ja osobne neľutujem kúpu.



Vitamíny z DM som si kedysi kúpila zo srandy, ako náhradu za Marťankov, ktorí sú predražení. Sú skvelé placebo. Nejem ich príliš pravidelne ale skôr keď je hnusne, alebo idem piť(vyplavujú sa vitamíny). Poviem, si, že nesmiem ochorieť, keďže mám macíkov a ono to funguje! Väčšinou po párty si dám ešte jeden a som OK. Ale treba dávať pozor aj na príliš veľa vitamínu C odbúrava vápnik, takže všetko treba užívať vyvážene.



Všetky tieto tabletky sú len doplnky výživy a nemali by byť náhradou pestrej stravy. Takže aj keď budete jesť vitamíny v tabletke môžete si dať jablko, alebo tabletky na chudnutie môžete sa najesť.

Užívate doplnky stravy?

8 komentárov:

  1. ja keď už, tak jem b-komplex. kúpiť si pantenol a čakať zázraky je risk. je to len jeden vitamín zo skupiny B, a preto neriskujem a beriem ich všetky od B1 po B12 :D
    ja ešte užívam z času na čas probiotiká, lebo moje trávenie je veľká záhada.
    colafit je dobrá vec, ja si pamätám ako prišiel jeden pán reklamovať colafit, ktorý ešte neotvoril a nechce ho otvoriť, lebo má pocit, že krabička je prázdna, tak aby sme mu verili... samozrejme, otvorili sme to pred ním a oni tam tie kocky boli... je sranda, že na to, aké sú ľahučké, dokážu vytvoriť v tele pomerne obrovské množstvo kolagénu :) odporúčam prestriedať aj s inými doplnkami, kde je aj kyselina hyaluronova a iné zložky, ktoré sa bežne vyskytujú v kĺboch.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa rozhodla teraz na jar prestaň so všetkým a začať si zase užívať ovocie a zeleninu. Ten B komplex skúsim možno na jeseň, uvidíme čo spraví. A díkes za rady :)

      Odstrániť
  2. Tak ja som momentálne "závislá" na probiotikách na trávenie. Stres zo školy mi urobil dosť zle posledné dve skúškové obdobia a tak mi priateľ zadovážil doplnkovú výživu, za čo mu prostredníctvom tohto chcem poďakovať. V lete sme sa prakticky každý deň napchávali zeleninou a ovocím. Však nie je nič lepšie ako si užiť čerstvé a prakticky "doma" vypestované ovocie či zeleninu, ktorá nie je dovezená zo západu alebo inej oblasti, kde sa vo veľkom používajú chemické prostriedky. Avšak prešlo leto a minuli sa domáce suroviny a tak som prešla ako doplnok na probiotiká. Teda zatiaľ som spokojná a dúfam, že mi to aj vydrží. Čo ma však mrzí je to, že vraj EU vymyslela nejaký super zákon, že probiotiká vymiznú z lekáreň, čo mi príde trošku blbé, pretože sa dokázalo, mne záhadným štýlom, že probiotiká nemajú žiaden účinok. Takže o chvíľku nám zostane len jedno a to, aby sme si kupovali všetko cez internet, ak to takto pôjde ďalej :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No niekedy sú tieto nariadenia veľmi nezmyselné. Ale toto je v poriadku oproti zakriveniu uhoriek :D:D To ako som sa dívala.

      Odstrániť
  3. Já už svou zkušenost psala na FB....prostě vyhozené peníze. Za to denní jedení ovocných salátků - koukala jsem jako blázen, nehty a pleť jako ze žurnálu a i paní na lymfatických masážích se divila, že nikoho tak v pořádku co se zanesení těla týká ještě ani neviděla :-D takže já praktikuji ovocné džusíky -mohla bych je pít pořád, samozřejmě nemyslím ty kupované- a pokud peněženka dovolí, tak pokladem je granátové jablko, to mi spravilo nehty, ale jedla jsem ho každý den trochu (jedno mi vydrželo asi na 4 dny, po čtvrtinách)
    Ale samozřejmě chápu, že jsou případy, kdy to jinak nejde a je třeba něco doplnit ve formě tablet.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jinak je fajn že ti ten kolagen zabral, nicméně moc to nechápu - kolagen (vazivo ze šlach) je pro člověka nestravitelný a projde beze změn, takže je to podezřelé...
    Stejně tak moc nechápu lidi, co jedí chrupavky a myslí si, jak jim to pomůže - ale ono se to vůbec nestráví. Ale asi jsem zdeformovaná školou.... :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno to bolo z mojej strany tiež placebo, ale už mi to zabralo druhýkrát, takže je mi jedno čo a jako, hlavne, že nebolia. A teraz na jar dúfam, že obnovím jedenie ovocíčka a zeleninky :)

      Odstrániť
    2. úplně rozumím :-) člověk je rád, že to funguje, at už je to jakýmkoliv způsobem :-)

      Odstrániť